tisdag 12 november 2013

Ett ägg

Vi hittade ett ägg ute på bordet utanför dörren och träslöjden. Vi tog in det. I korgen låg ett stort ägg , ett litet ägg ( som vi råkade tappa ) ett brev och äggregler.

Äggregler : Inte kasta ägget, inte sparka, inte knacka, inte hålla upp och ner.
Vi ska hålla det varmt, vara försiktig, sköta om det, vara snäll, vara tyst, vända det tre gånger varje dag.




Vi la ett ägg i ättika och det fick ligga ett dygn. Då blev ägget mjukt som en studsboll
av klass F-2

1 kommentar:

  1. Huhuu!
    För en vecka sedan lämnade jag ett ägg utanför ert klassrum .
    Om ni har skött om det som ni skulle borde det ha kläckts nu och en liten spökbebis kommit ut .
    Jag lämnade ägget hos er för jag tycker ni verkar snälla och tar hand om varandra.
    Det tycker jag att spöken också borde lära sig.
    Kan bebisen lära sig lite annat också är ju det bra.
    Eftersom spökbebisar inte har något emot att vara ensamma på nätterna kan den...(ni måste ge den ett namn och berätta för mig om det blev en kille eller tjej OBS!! INTE LABAN ELLER LABOLINA)
    gärna vara på skolan på vardagarna.
    Men på helgen vill den inte vara ensammen på dagarna.
    Så om ni kunde turas om att ta med den hem på helgerna vore jag tacksam.
    Jag lovar att inte hälsa på om ni lovar att skriva om vad ni gjort och hur det gått att ha en spökbebis hemma.
    Tack för hjälpen och låt det lilla spöket vara med om så mycket som möjligt.
    Hälsningar/
    Spöket Gudrun

    SvaraRadera